Emballasjebransjen klar med egen podcast

Emballasjeforeningen ser et behov for å nå ut med meningsbærende informasjon om emballasje.

Da en død hval strandet på Sotra, utenfor Bergen, med magen full av plast bråvåknet en hel bransje innen produksjon, emballering og håndtering.

Forbrukere var i harnisk og emballasje har kanskje vært det mest utskjelte ord og bruksting i Norge siden. Det er på tide at vi tar bladet fra munnen og forteller hvordan situasjonen egentlig er i forhold til plastsituasjonen i Norge.

 

Emballasjeforeningen har derfor, i samarbeid med HOLDBAR 2020, produsert Emballasjepodden som skal nå ut med meningsbærende informasjon om emballasje til «den menige mann i gaten». Emballasjepodden blir distribuert av nettavisen.no, i tillegg til egne bransjekanaler.

– Vi håper Emballasjepodden er opplysende og at lytterne får en forståelse av emballasjens betydning i å ivareta et produkt for å forhindre produktsvinn, forklarer administrerende direktør Kari Bunes i Emballasjeforeningen.

Kari Bunes, administrerende direktør i Emballasjeforeningen.

Gjennom fire episoder tar podcasten for seg emballasjens funksjon og status, viser veikartet for sirkulær plastemballasje i Norge og snakker litt om hvordan emballasje og miljøsituasjonen kan ser ut i framtiden.

Cecilie Svabø, Prosjektleder for HOLDBAR 2020

Prosjektleder Cecilie Svabø for HOLDBAR 2020 har produsert Emballasjepodden og er fornøyd med resultatet. – Gjennom podcasten får man et innblikk i hvordan det daglig jobbes med de store utfordringene i vår bransje og hvor stort fokus det er på å få emballasjematerialer inn i et lukket kretsløp, slik at man kan bruke ressursene igjen og igjen, forteller hun. – Dette klarer ikke bransjen alene, man trenger hjelp av både forbrukerne selv og øvrige ledd i verdikjeden. Dette er grunnbudskapet til Emballasjepodden, så jeg håper folk tar en lytt.

 

 LYTT TIL EMBALLASJEPODDEN  

 GRATIS INNGANGSBILLETT TIL HOLDBAR 

 

Share this: